Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

HERMAN KONINGS


block-image

Herman Konings

Herman Konings

Herman Konings, bouwjaar 1964, is master in de theoretische psychologie (KU Leuven) en beheerder van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt.

Als trendanalist en consumentenpsycholoog geeft Herman regelmatig consults, workshops en lezingen aan bedrijven, genootschappen, overheden en het hoger onderwijs over trendverschuivingen en toekomstverwachtingen. Tussen 2005 en 2015 heeft Herman zo'n 2000 lezingen en werkmeetings gegeven, waarvan een 700-tal in Nederland en ruim 150 buiten de Benelux.

Herman is een onvervalste verhalenverteller die de toeschouwer in een meeslepend parcours weet te begeesteren voor de wondere wereld van passies en interesses, van trends en toekomstverwachtingen, van wat is en wat zal zijn.

Appraisal voor zijn werk kan u op eenvoudig verzoek via de contactkanalen aanvragen.

block-image

Contact

Herman Konings is thuis bij Pocket Marketing/nXt,
Azalealei 103, 2170 Antwerpen
03 644 50 69
0477 307 908
herman@nxt.be
twitter.com/soeproza

Herman Konings voelt zich ook thuis bij Focus Advertising/nXt,
Gullegemsestraat 44, 8501 Kortrijk-Heule
056 36 50 50
info@focus-advertising.be

block-image

HAPPINESS
IS THE NEW
REBELLION 

(Joeri Van Den Bergh)
trend
trend image

BOEKEN


block-image

FUTURES1: Wending

Herman Konings, Joeri Van den Bergh en Tom Palmaerts bundelen hun inzichten in één verzamelbundel. Vol trends waar we toekomsten kunnen op bouwen. 

Herman Konings verkent de nabije toekomst van handel (retail), wandel (mobiliteit) en warmte (gastheerschappij) met nauwelijks opgemerkte 'wendingen' als altruvatie, de bypass-economie, dividualisering, fygitale ruimten en de vlakke leeftijd.

Lannoo 2015  -  160 pagina’s
block-image

De tafel van 7

Trendwatcher Herman Konings brengt in zijn nieuwe 'tussentijdse rapport over morgen' 7 intrigerende trends voor het 14de jaar van de 21ste eeuw rond de tafel. Op het eerste gezicht hebben de disgenoten weinig met elkaar gemeen, maar toch is er één verbindende onderstroom: het wederzijds gluren bij nabije of verre buren. 

14 gastauteurs kruiden dit heerlijke zevengangen-menu en inspireren de auteur, die nu al 21 jaar op professionele wijze veranderingen analyseert.

Lannoo 2013  -  272 pagina’s
block-image

Sub Rosa

Over social not-working, beautification, 361°-persoonlijkheden
en andere nieuwe trends.

In een wereld die sneller verandert dan ooit is geïnspireerd toekomstkijken een kernactiviteit voor elke marketeer en iedereen
die in onze samenleving geïnteresseerd is. Maar veel trends zijn nog verborgen, 'sub rosa'. Konings gebruikt het beeld van de roos en het letterwoord rosa om de nieuwe trends origineel te laten ontluiken: onze wereld wordt Radicaal, Openhartig, Samenhorig en Aanstekelijk.

Lannoo 2011  -  256 pagina’s
block-image

Latte Macchiato

Herman zet enkele trends voor het volgende decennium op een rijtje onder de intrigerende noemer Latte Macchiato, de typische, hippe Italiaanse koffie met schuimende melk, waardoor de consument van vandaag en morgen zich graag laat verleiden.

Het warme en schuimende drankje verwijst en passant naar de drijfveren, waarvan de beginletters in Latte Macchiato zijn vervat:
L [het lokale], A [het authentieke], T [het traceerbare], T [het trouwhartige], E [het ethische],...  Innovatief en trendy vormgegeven met veel visuele voorbeelden.

Lannoo 2010  -  254 pagina’s
block-image

De Stand des Tijds

In dit boek geeft Herman Konings zijn visie op onze huidige levenswijze hij zijn verwachtingen voor de toekomst. Hij biedt een inkijk in de 'vibes' waaraan we met z'n allen onderhevig zijn, en beschrijft de wondere wereld van de toekomstverwachtingen, van onze passies en onze interesses, van wat is en wat zal zijn. Hij legt uit waarom medioren geen senioren zijn, en introduceert interessante concepten als microtel, klovers en nestklevers… Uit alles blijkt dat wij vandaag eerder kinderen van onze generatie dan van onze ouders zijn.

Lannoo 2007  -  191 pagina’s
block-image

WE WANTED FLYING CARS,
INSTEAD WE GOT 140 CHARACTERS 

(Peter Thiel, founder Paypal)
trend
trend image

KLANTEN


block-image
  • AG Insurance
  • AXA
  • BMW
  • BNP Paribas Fortis
  • Campina Friesland (NL/B)
  • Carrefour
  • Coca Cola (EU)
  • Colruyt
  • Confederatie Bouw
  • Danone
  • Delta Lloyd Life
  • De Persgroep
  • Electrolux (EU)
  • Ethias
  • Europese Commissie
  • Foodservice Network (NL/B)
  • Henkel
  • IBM
  • ING
  • Ingram (EU)
  • JBC
  • KBC
  • Mediahuis
  • Mobistar
  • Nederlands Ministerie van Verkeer en Waterstaat
  • Nestlé/Nespresso (NL/B)
  • Philips (EU)
  • P&G
  • QNH (NL/B)
  • Quares
  • Rabobank (NL)
  • Retail Detail
  • Roularta Media
  • Sodexo
  • STER (NL)
  • Theo
  • TUI (NL/B)
  • Unilever (NL/B)
  • VKW
  • VOKA
  • VRT
  • ...
block-image